Sorozat: Reign / Az uralkodónő

by - 16:02

Mária a skótok híres királynője volt, akinek korai éveit dolgozza fel a sorozat. A fiatal lány 15 éves korában érkezik Franciaországba három társalkodónőjével és legjobb barátnőjével együtt, hogy Ferenc herceg jegyese legyen. Mária persze azonnal a francia udvar intrikáinak kereszttüzében találja magát, ám erős személyisége segítségére van abban, hogy túlélje mindezeket és trónra kerüljön.


Nagyon-nagyon szerettem ezt a sorozatot és nagyon sajnálom, hogy ennyire hamar vége lett. 4 évadot kapott, ami egy sorozatnak nem rossz, de nem is jó, pláne, ha egy fontos történelmi eseményt dolgoz fel az egész. Márpedig Stuart Mária története több, mint négy évadot érdemelt volna szerintem. Sajnos ez egyik hátránya az egésznek, hogy hiányosnak érezhetjük és gyorsan befejezettnek az utolsó évadot.

A főszereplőnk Mária, majd a későbbiekben párhuzamosan láthatjuk Erzsébet királynét is és az angol udvart. A cselekményszálak párhuzamosan futnak, mindkét királynénak van szerelmi szála is, a trónkövetelési viszály pedig megszínesíti az egészet.

A sorozatban gyönyörű – már-már modern stílusú – ruhák vannak. A díszlet szintúgy, korhű és igen pompás. Szerintem főleg lányok tudják beleélni magukat, mivel nem a történelem van központban és a csaták, hanem Mária élete és küzdelmei.

A sorozat erőssége szerintem a karakterek jellemfejlődése. Mária tizenöt évesen kerül a francia udvarba barátnőivel együtt (bocsánat, udvarhölgyeivel), és ekkor még gyenge jellem – bár az igazáért már ekkor is kiáll. A folyamatos történések után erősödik meg és lesz belőle igazi uralkodónő. Ellentétben Erzsébettel, aki alapból egy szikár jellem, bár később megtudhatjuk, hogy mindez csak álca. A sorozat nem fél megölni egy-egy kedvesebb szereplőt is, aminek azért „örültem”, mert én nagy Trónok Harca rajongó is vagyok, és ott már teljesen hozzászoktam a karakterek gyilkolászásához.

A sorozat gyengeségéről már írtam fentebb, de kifejteném. Egyrészt a történelemhez való hűség nem teljes, de persze ez nem 100%-ig történelmi sorozat, inkább csak valami hasonló – modernizált változatban. Másrészt, a csatajeleneteket eléggé kevésnek éreztem. Számomra volt kellemetlen, amikor láttam, hogy kb. 20-30 katona van a képernyőn. Nyilván ezért nem lehet hibáztatni a sorozatot, nem volt rá annyi pénz, inkább a minőségi drámai- és romantikus jelenetekre mentek.
A szerelmi szálak eléggé változékonyak. Két olyan embert is összeboronál a forgatókönyvíró, akikről sosem gondoltad volna, hogy egy párt alkotnak majd. Ez nem volt számomra negatív, inkább csak meglepő, de a meglepetéseket mindig is szerettem sorozatok terén.

Az abszolút kedvenc szereplő meglepetésetekre nem a főszereplő Mária vagy Erzsébet. Sokkal inkább Catherine (Francis anyja). Az ő jellemfejlődésére is érdekes rápillantani, mivel rengeteg változik a négy évad során. A sorozat végén jön ki belőle a gondoskodó anya leginkább. A másik kedvenc pedig Claude hercegnő. Ő is változik, jó irányba. Leginkább a The Royals c. sorozat Eleanor-jához hasonlítanám. Ugyanaz a karakter – pár évszázad különbséggel.


Kinek ajánlom ezt a sorozatot? Azoknak, akik szeretik a régebbi korokban játszódó kosztümös sorozatokat, azoknak, akik szeretik az izgalmat, nem riadnak vissza az óriási drámáktól és romantikus jelenetektől. Hasonlít a Trónok Harcához, kicsit lányosabb és lightosabb kiadásban

You May Also Like

0 megjegyzés

Köszönöm a kommentet!